יום שישי, 5 באפריל 2013

"מי שמסתכל החוצה -חולם, מי שמסתכל פנימה-מתעורר " - קרל יונג



הקשבה ללב


מהו שקר עבורכם? האם שקר הוא אמת לא נכונה ? האם שקר הוא אמירה חלקית של האמת ? האם שקר הוא הסתרה ? האם שקר הוא סילוף המציאות ?

השבוע היה שבוע קשה. שבוע מלא שקרים ואכזבות.
שקר אחד במיוחד הציף אותי בתשישות וסחט ממני את כל האנרגיות.
זה היה שקר כוחני, מאכזב. שקר שגיליתי בפלטפורמה הנחמדה והחברתית בשם פייסבוק. מכירים ?
"מזל שיש פייסבוק", כך כתבתי בהודעת SMS לאדם ששיקר.

האם אנחנו מספיק מקשיבים לעצמינו ? לקול המהדהד בראש שמדבר איתנו , מכוון אותנו, מדריך ומנחה, התחושות שלנו שיש להן לעתים כה קרובות קול כל כך ברור וכל כך חד משמעי ואנו מתעלמים בכל זאת, שמים עליו "פס" ואז...
אנחנו מקבלים במציאות את הסטירה המצלצלת והמעירה במיוחד מאותו קול שהפעם כבר אומר "אמרתי לך ".

וכך, בדרך העצובה, הבאתי על עצמי את השקר שלו שהביא את האכזבה. 
הרגשתי מנוצלת , מושפלת , כועסת ומתוסכלת.
כל זאת בעוד שאני כבר יודעת בעקבות תהליך שעברתי , שאני כועסת על עצמי : שלא הקשבתי לקול הפנימי שלי, שהייתי בספק.

במצבים כאלה אני מיד מסתכלת פנימה ומדברת עם עצמי ושומעת את הקול גם אומר לי :
" הרי הרגשת שזה מה שיהיה, ידעת שזה מה שיקרה".
אני בכוונה לא משתמשת במילה אינטואיציה, אלא במילים "הרגשה, תחושה".
האינטואיציה באה מהבטן, מהאגו שלנו , שם זה המקום השלילי.
ההרגשה או התחושה באה מהלב.
הרבה פעמים בשנתיים האחרונות, שאלו הן השנתיים שהתחלתי להתפתח אישית, אני שואלת את עצמי :
"מה הלב אומר לי ? מה אני מרגישה בלב ? " ולא "מה אני מרגישה בבטן ".
בבטן שוכן האגו , שתמיד ימצא דרך לסכל את ההרגשה.על כך במאמר נפרד.

שאלה נוספת שאני שואלת את עצמי היא  "מה אומרת לי האהבה ? " ואני מתכוונת לאהבת העצמי, לאהבת היקום . אני שואלת את עצמי את השאלה הזו כדי לפעול מתוך אהבה עם התשובות שאקבל ולא מתוך פחד, היריב היחיד והכוחני של האהבה, של העוצמה. 

אני שואלת את השאלות הללו כדי לפעול על פי ההרגשה שלי, על פי מה שנכון לי, בלי לרצות אחרים, כדי להקשיב לעצמי. לפעמים התשובה גם לא בדיוק מוצאת חן בעיניי ויחד עם זאת, ישנן תשובות שדוחפות אותנו לצאת מאזור הנוחות שלנו ולפעול כדי לצמוח. לפעמים התשובה היא לא לפעול כלל, או לפעול בדרך שלא חשבנו עליה.

כך אני מפרשת את המשפט של קרל יונג :
"מי שמסתכל החוצה-חולם, מי שמסתכל פנימה-מתעורר".

כשאני מסתכלת החוצה וכן, זה גם קורה לפעמים, אני מסתכלת על האחר, זו לא אני.
רק כאשר אני מעיפה מבט פנימה, עוצרת לחשיבה, לרגיעה, לקבלת תשובות / מסרים, אז , רק אז, זו אני : ליה ואף אחד לא ייקח את זה ממני, אף אחד לא ייקח ממני אותי.

אני כותבת על איך שהדברים צריכים להיות מנקודת המבט שלי ,על פי אימונים שעברתי  ובעיקר- על פי עבודה פנימית שאני עושה יומיום עם עצמי כדי להגיע לאני הגבוה שלי, למהות האמיתית שלי, לעוצמה כאשר חלק מהעוצמה הוא פשוט להיות אני , כפי שאני, עם כל החוזקות והחולשות שבי.

ובשקר הזה, נפלתי. עבורי זו מעידה כי לא הקשבתי למדריך שלי, אותו קול שיושב לי על הכתף ואומר :
"ליה, זה לא נכון לך" ואתם יודעים מה ? הקול השני , הקול המצחקק בערמומיות שאמור להגיד לי "תלכי על זה למרות שאת יודעת שזה לא נכון לך " אפילו לא היה שם, על הכתף השנייה.
היה כל כך ברור שלא הייתי צריכה להמשיך את הקשר ההוא. במקרה הזה, קשר עם גבר .
היה רק קול אחד, לבבי ונעים שיצא מתוך לבי ואמר  : "חד וחלק, הוא לא בשבילך, את מרגישה את זה בכל רמח איברייך , בכל עצמותייך, בכל נשמתך , קמת ועזבת אותו לפני שנה וחודשיים כדי להתחיל דרך חדשה לחלוטין ולהיות איתו שוב זה לשחזר את ההסטוריה, זה לשחזר את הסבל שלך , אז למה ? "

לשאלתכם : לא, השקר לא היה קשור לאישה אחרת. השקר היה פשוט הפרת אמון מוחלטת.
זו הייתה הפרת אמון מאדם שביקש ממני  אמון מזה 3 שנים. אכן, לעתים הסנדלר הולך יחף.

אני כבר מאמינה שהכל קורה לטובה, שניתן לצמוח מכל חווייה, נעימה או קשה ואני שואלת את עצמי תוך הסתכלות פנימה : מה אני יכולה ללמוד מכך ? והתשובה ברורה : להקשיב שוב ללבי.

לאחר הקשבה ללב , גם אם תשובתו לא תמיד מוצאת חן בעינינו , נוכל לעלות עוד מדרגה ועוד מדרגה, בדרך אל האור הגדול.

אני מאחלת לכם שבת מוארת וקסומה,

ליה











אין תגובות: