יום שני, 15 באפריל 2013

"רק יציאה מאזור הנוחות תביא לכם עצמאות" - ליה גולדן

חג עצמאות שמח!

בואו נשתמש רגע במילה "עצמאות" במשמעות המטאפורית שלה.


עצמאות היא הרגשה. הרגשה פנימית שבה יש לך את חופש הבחירה , החירות לבחור בין פעולה כזו או אחרת, בין בן זוג כזה או אחר, בין עבודה כזו או אחרת ויחד עם זאת, בעצמאות אתה לוקח גם אחריות על הבחירות וההחלטות שלך בחיים.

לא פלא שיום העצמאות מגיע מיד לאחר חג הפסח.
קודם אנו מקבלים את החירות ואז את העצמאות.אנו מקבלים את החירות לפעול כראות עינינו, כמובן במידה ופעולותינו אינן פוגעות באחר וברגע שהחלטנו עם קבלת החירות לפעול בדרך מסוימת, אנו עצמאים בה לחלוטין-בעיקר רגשית כי אנו אלה שבונים את עצמינו ללא לאות וללא ספקות, באמונה רבה ובאהבה.
עצמאות היא "עוצמה" ושימו לב למשחק האותיות . עצמאות היא העוצמה שבה אתה עומד, נוכח, יציב לנוכח החוויות שאותן אתם עוברים בחיים , בין אם הן נעימות ובין אם פחות. על ידי העוצמה אתם מתמודדים עם כל מה שבא, עם כל מה שיבוא ובכוחות עצמכם. ללא תלות, ללא עזרה.
אתם אלה שמחליטים מה נכון עבורכם , אינכם מושפעים מהלך הרוח של הסביבה שלכם במידה וסביבתכם אינה תומכת , ספקנית או מהססת.

עצמאות היא העוצמה ללכת בדרך שלכם באמונה ובאהבה עצמית כאשר אתם אלה המשדרים לעצמכם אנרגיות חיוביות במידה ואינכם מקבלים אותה מהסביבה, אתם אלה שפועלים למרות המכשולים, אתם אלה שבוחרים ואתם אלה שלוקחים אחריות.

אם אקח דוגמא של עצמאות עיסקית ואומר שכאשר החלטנו להקים עסק, אנו פועלים כדי לקדם,לשווק,אנו שוכרים רו"ח , אנו מביאים את הלקוחות ואוהבים את העסק כ"ילד" שלנו, שהרי אם לא נאהב את הילד שלנו, כיצד הוא יגדל? העסק שלנו עלול להתפרק ללא אהבתנו אליו, בדיוק כמו ילד.

כך גם לגבי כל החלטה שנקבל באופן עצמאי, בין אם זו החלטה עיסקית ובין אם זו החלטה זוגית,הורית,כלכלית או רגשית. כל החלטה שאנו מקבלים באופן עצמאי לחלוטין, עלינו לאהוב אותה כאילו הייתה הילד שלנו : להתמיד, לטפח, להצמיח זרעים ולהפריח פרחים על מנת שההחלטה תיושם על ידנו בצורה הטובה ביותר.
חשוב לציין שגם אם נתייעץ עם אחרים, גם אם נבקש עזרה, בסופו של דבר, ההחלטה בכל אתגר תהיה רק שלנו כי רק אנחנו יודעים מה הכי טוב לילד שלנו ואם נקשיב לליבנו, אז ברוב המקרים גם נצליח. וגם אם לא, נזכור שלקחנו את ההחלטה הזו ונקטנו בצעד מסוים כי הקשבנו לליבנו, ניקח אחריות ונמשיך לחפש פתרון  וגם הפתרון הבא יבוא מהלב, להקשבה לעצמינו.

עצמאות היא החופש לבחור מה להיות, עם מי להיות, איך להיות וגם לקבל את המציאות שלכם ואת עצמכם כפי שבחרתם להיות .
לאחר הבחירה-היו סלע איתן ויציב. דיבקו בדרך שבה בחרתם , בזוגיות שבחרתם.
בנושא זוגיות-לפעמים הבחירה יכולה להיות גם פשוט להיות לבד ולא בזוגיות או להתרחק מזוגיות מסוימת, כפי שאני בחרתי.

כאן אני רוצה לספר לכם משהו אישי :
אתמול, בחרתי להתרחק מזוגיות שהייתה לי. יצאתי עם גבר גרוש במשך שנה וחצי. 8 חודשים ראשונים-היו נפלאים, אהבה אמיתית, פורחת, כנה. לאחר התקופה הזו באה תקופה מאד רעה לנו, בלשון המעטה. מצדו-האהבה הפכה למקום של תשוקה וכיבוש בלבד. עזבתי עם בתי ועברתי לגור לבד. התרחקתי. כבר שנה וחודשיים אותו גבר מבקש לחזור, מבטיח הרים וגבעות, טוען שהוא רוצה להתחתן, להקים בית, משפחה,ילדים.
דבר מהבטחותיו לא התקיים, התשוקה והכיבוש עדיין ממשיכים להיות שם יחד עם אהבתו הגדולה.
אז כך היינו,שנה וחודשיים, on אנד off אך כל פעם אני רואה שהתשוקה תופסת את מקומה של האהבה שדווקא את האהבה,הוא לא מראה.נגררתי כמה פעמים למילותיו, להבטחותיו, ראיתי כל פעם שזה פשוט לא זה ואז כך איכזבתי את עצמי. ההרגשה הפנימית שלי אשר חוזרת על עצמה כל העת תמיד הוכיחה את עצמה , לבי תמיד צדק. אני אוהבת אותו. מעדיפה לאהוב מרחוק, לשחרר, לתת לו ללכת.כל פעם אני רואה שהוא אינו יכול לתת לי את מה שאני צריכה. מה שהייתי צריכה זה פשוט להיות בעדיפות ראשונה, שאני ובתי נהיה בעדיפות ראשונה אצלו כי כך לדעתי הדבר אמור להיות. אז לאחר שישבנו ושוחחנו, פתחנו את כל הקלפים על השולחן, הבעתי את רצונותיי , צרכיי ורגשותיי, בשני ערבי הפסח השנה הייתי לבד, כך גם אתמול-יום העצמאות.
הדבר היחיד האמיתי אצלו הוא שהוא באמת אוהב אותי, מאד. אולם הבנתי שהוא רוצה שאהיה שם בשבילו אך לא שלו, שאהיה בשבילו כשהוא רוצה לכבוש אותי , במובן המילולי או הפיסי ולאחר מכן, שוכח את כל הבטחותיו, הצהרותיו על כך שאני ובתי נהיה בעדיפות ראשונה, על להיות יחד בחגים, על לטייל יחד ביום שבת.
זוהי הנוחות שלו, הוא רוצה לכבוש, אז הוא מגיע. אחר כך-נעלם. המילים נשארות רק מילים, ללא תוכן, ללא מעשה והאהבה עדיין שם.
מבחינה רוחנית, הוא פועל ממקום של טומאה-תשוקה וכיבוש. לא מתוך אהבה.
הוא מתאמץ להגיע אליי, מתאמץ שאענה לו לטלפון כאשר הוא רוצה לכבוש ואז פורש בפניי את כל מילותיו והצהרותיו אך לאחר מכן, הוא שוכח שהוא צריך גם להתאמץ כדי שאהיה שלו מבחינה רגשית, לא רק פיסית.

אז בחרתי סופית : אני משחררת אותו ללכת לדרכו בשלום, שימצא זוגיות מתאימה לו, שיקים בית בישראל כפי שהוא רוצה ושהכל יסתדר לו לטובה. אני אמשיך לאהוב אותו מרחוק ולשלוח לו אור ואהבה.
זה לא קל. כשהיינו יחד בפעמים הספורות, הוא חיבר אותי לשמחה גדולה. הוא תמיד ידע להצחיק אותי ולהעלות אינספור חיוכים על פניי. לעתים אפילו הרגשתי ששוב יש לזה סיכוי אך שוב התאכזבתי.
זה היה המקום הנוח והמוכר. מוכר כי אני מכירה אותו בתור אדם שמח, טוב לב, בעל חוש הומור ואני אוהבת לצחוק ולשמוח.זה היה המקום הנוח כדי להגיד שאני שוב בזוגיות, לא בודדה.
אולם, אני מפעם לפעם מבינה, יחד עם האכזבות, שהזוגיות הכי חשובה לי וראויה לי כרגע היא הזוגיות עם עצמי, הנאמנות לעצמי, הדבקות בתחושותיי שמאמתות את עצמן כל הזמן בכל הקשור לגביו.
עכשיו אני חוזרת לזוגיות עם עצמי, ללבד וזה קשה ויחד עם זאת, יש אור בקצה המנהרה.
ההתחברות לעצמי תוביל אותי לזוגיות יותר טובה לי לאחר שאהיה נאמנה לעצמי, לאמונותיי, לתחושותיי ולאחר שאכיר את עצמי טוב יותר, לאחר שאשלים עם המציאות שלי, עם המציאות שלו, עם המציאות שלנו, כשאפסיק להתנגד למציאות הקיימת, לכך שד' אינו בשבילי עם כל האהבה בינינו.
קשה להשלים, קשה לקבל, איך אומרים ? "זה מה יש" ועליי לקבל את האיו. אין ד', אין לי זוגיות.
אני רוצה להסתכל על מה שיש : יש לי את עצמי, את ליה, יש לי את בתי נויה, יש לי את האמונות שלי, את התחושות שלי, את הרצונות, הצרכים והרגשות שלי ועמם אני נשארת כרגע.

הבחירה שלכם תיאלץ אתכם לצאת מאזור הנוחות שלכם, מהמקום הבטוח והמוכר וטוב שכך.
רק כך תגיעו למטרות שלכם ולעצמאות אותה בחרתם לעצמכם.
נכון, זה לפעמים לא נוח, לא נעים, מעצבן ויחד עם זאת, רק יציאה מאזור הנוחות שלכם תביא אתכם לעצמאות.רק לצאת מהמקום הנוח תביא אתכם לאושר פנימי , לאור, לאהבה.

כשאתם מתלבטים שבו עם עצמכם מספר דקות ושאלו את לבכם : "מה אתה מרגיש?" או "מה לבי מרגיש"? תנו ללב להוביל אתכם. לא סתם נאמר "ללכת בעקבות הלב". הוא היחיד ששם תמיד בשבילכם כי כל התשובות נמצאות כבר אצלכם פנימה. לבכם הוא היועץ הכי טוב עבורכם.

אז אם אתם רוצים להיות עצמאיים, הקשיבו ללבכם. הוא תמיד יודע מה הכי טוב בשבילכם.העצמאות היא שם. הלב הוא לא מחסן לשמירת חפצים. רק תשאלו והוא יענה. העצמאות כבר תגיע.

אני מאחלת לכם עצמאות אישית, הורית, זוגית ועסקית.

ליה


אין תגובות: