יום ראשון, 31 במרץ 2013

לצאת ממצרים וליהנות מהדרך



כמה פעמים הרגשתם שאתם חיים על "אוטומט"? כמה פעמים באמת רציתם להרגיש חופש אמיתי,שחרור,הקלה?כמה פעמים היה לכם באמת את האומץ לחיות?
כמה פעמים הרגשתם שהעולם מנהל אתכם במקום שאתם תנהלו את חייכם?
רובנו נולדנו לתוך חברה שבה אנו מרגישים חובה לרצות,חובה למצוא חן, חובה לעשות רושם.
ה"עבודה" הזו שואבת מאיתנו המון אנרגיות בלתי-רצויות,אנרגיות שבאות על חשבון האני האמיתי שלנו, מסתירות את המהות הפנימית והאמיתית שלנו.
האנרגיות שאנו מוציאים על למצוא חן בעיני X או לעשות רושם על Y מביאות אלינו רגשות של תסכול,אכזבה,כעס מעצמינו וכל אלו באים לידי ביטוי דווקא עם אילו הקרובים לנו:בני/בנות הזוג,הילדים,המשפחה, סביבת הבית,שדווקא בה אנו צריכים להרגיש הכי משוחררים,אהובים,בטוחים ובעיקר –חופשיים.
מתי בפעם האחרונה הייתם אתם –ללא מסכות וללא הסתרות, הבעתם את מה שאתם באמת מרגישים,חושבים,קיבלתם החלטה או מימשתם חלום אישי שלכם גם אם החלום לא מצא חן בעיני הקרובים אליכם:משפחה,חברים,עמיתים.
הרבה פעמים אנחנו מעבירים את העוצמה שלנו למישהו אחר, מאפשרים לסביבה לקבל החלטות עבורנו במקום שאנו נקבל אותן כי לרוב אנו מעדיפים לא לקחת אחריות ולהעביר את הרשות או הסמכות למישהו אחר כי אנו מאמינים שהוא יודע טוב יותר מאיתנו.
בדרך הזו,אנו יותר צופים על החיים מהצד במקום לחיות אותם באמת.
 העוצמה שלכם היא אצלכם,שם,בלב.אתם יודעים הכי טוב מה הכי נכון עבורכם.אתם יודעים מה כדאי לכם או מה לא. הכוונה היא לא לפסול את האפשרות של התייעצות עם אנשי מקצוע למשל אך בסופו של דבר,אתם אלו שמחליטים כי החוויות שאתם עוברים,הן לא גורל,הן בחירה ועל הבחירות שלכם עליכם לקחת אחריות. כשאתם מחליטים משהו,אתם חייבים לקבל את מלוא האחריות על מעשיכם , לטוב או לרע.
אם החלטתם לעשות שינוי בקריירה, אם החלטתם לעזוב זוגיות שהרגשתם שאינה מתאימה לכם, כל החלטה אשר אתם מרגישים שתשנה את חייכם לטובה , קחו אחריות כי אתם אלה שבחרתם בה.
הדרך החדשה
החלטתם לצאת לדרך חדשה ? נהדר. זה הסימן שאתם מוכנים לצאת מאזור הנוחות, שאתם מוכנים לצאת ממצרים לכיוון המדבר שבו קיימת אי הודאות ,שבו תתרחשנה ההצלחות החדשות בכל צעד קטן שאתם נוקטים כדי להגיע לפסגת ההר ויחד עם זאת, קיימים גם מכשולים ומהמורות בדרך.כיצד תתמודדו עם המלכודות והמהמורות הללו? האם תבחרו בדרך הקלה ותחזרו לדפוס הישן, להרגלים הנושנים,לאזור הנוחות או שתחליטו שאתם מתגברים עליהן ויהי מה?
ההמלצה היא פשוט ליהנות מהדרך. החלטתם.אתם כבר שם,במדבר. תיהנו מכל רגע.עשיתם צעד ועברתם? תהיו גאים בעצמכם. הגעתם למכשול ומצאתם פתרון ? שאפו .נכשלתם? הישארו נאמנים לעצמכם בעיקבות ההחלטה ומיצאו פתרון אחר.שוב,השאירו את העוצמה בידיים שלכם .צאו לדרך ופעלו. גם אם נכשלתם, היו גאים בעצמכם שניסיתם.הרי רק אם תעשו פעולה שונה מהפעולות שאליהן התרגלתם,תגיעו לתוצאה שונה מהתוצאות שמהן  הייתם מתוסכלים.
בואו נעשה תרגיל,ברשותכם:
כולם,עכשיו,לנסות להרים את יד ימין.
מי הרים? כולם.
ביקשתי לנסות,לא להרים. כמה פעמים שמעתם את עצמכם : "אבל אני מנסה" , "ניסיתי".זיכרו : לנסות זה לא לעשות. רק אמירות של "עשיתי" , "פעלתי" , "ביצעתי" אלו פעולות של עשייה וכל עשייה מכוונת אתכם למטרה, גם אם תוצאותיה נגדו את ציפיותיכם.
כאשר אתם פועלים, אתם מתכווננים לתדר של היקום ,אתם מושכים אנרגיה של עשייה,של פעולה,של ביצוע ובסוף הדרך-אתם תצליחו ,כי עשיתם,כי לא "ניסיתם".
כל עשייה מכוונת אתכם למטרה . המטרה היא התוצאה הסופית בעלת מספר יעדים המרכיבים אותה.דמיינו תצרף שאותו אתם מרכיבים.הציבו לעצמכם 2/3 יעדים קטנים,עיברו אותם וכל פעם הרחיבו את היעדים.ברגע שתהיו מוכנים ותעברו יעדים קטנים, כך תהיו מוכנים לעבור את היעדים הגדולים יותר.
התמקדו במקום להתפזר. אני יודעת ומכירה מקרוב את הרצון להכל,כאן ועכשיו, את הרצון להגיע כבר לתוצאה הסופית. זיכרו : מה שמתמקדים בו גדל.
אם לרגע מתעורר פחד באשר ליעד,לעשייה,שאלו את עצמכם :מה האהבה הייתה עכשיו אומרת לי? מה אני מרגיש בלבי? נישמו 3 נשימות עמוקות מהבטן החוצה ,דמיינו את כל הדברים החיוביים שאתם רוצים להשיג,דמיינו שאתם כבר שם, בפיסגת ההר-הגעתם למטרה וההרגשה החיובית הזו תוביל אתכם לעשייה , לעשייה מתוך אהבה.
קבלו כל מכשול באהבה, כל חווייה.זיכרו שאנו בדרך פוגשים אנשים שבדמותם או בהתנהגותם משקפים אותנו במידה מסוימת ושכל חווייה מעצימה אותנו לכיוונים החיוביים יותר,תיהנו מכל פעולה,אמירה,חווייה כי כל אלמנט בחיים מוביל אתכם למטרה הנעלה שבחרתם.
נכון,זה לא קל אבל זה שווה.זה משתלם.

קחו לעצמכם כמה דקות ביום,התכנסו בתוך עצמכם,הקשיבו להלמות לבכם  והעיפו מבט פנימי.
אני מאחלת לכם שיציאתכם ממצרים והליכתכם במדבר תיקח בהרבה פחות מ-40 שנה.באהבה וברכת הדרך והכי חשוב -תיהנו.
חג שמח!!!

אין תגובות: